Peter Ole F. Viuff

Byrådskandidat i Vejen Kommune

Hvad vil jeg

26. oktober 2021

Lokalt i Vejen Kommune er vi så heldige at have 2 højskoler, 5 efterskoler, flere uddannelsesinstitutioner, museer og et rigt kirkeliv.

I byrådet vil jeg arbejde for, at vi som kommune skal ”brande” os som en kommune, der lægger vægt på at have et stærkt kultur- og åndsliv. Herunder hører også, at det skal være attraktivt, at etablere sig som uddannelsesinstitution i Vejen Kommune.

I Byrådet vil jeg arbejde for at vores byer og landsbyer i kommunen bevarer en god infrastruktur, en sammenhængende kollektiv trafik, daginstitutioner og skoler, således at fraflytning fra yderområderne begrænses og i bedste fald standses. Der skal være mulighed for at leve det gode børne- og seniorliv i hele kommunen.

Det er også vigtigt, at vores byer og landsbyer er velbevarede, - der skal se pænt ud i kommunens byrum. Skønhed og æstetik er nødvendigt for menneskers trivsel og vigtige elementer, når vi skal holde på de borgere, vi allerede har, men også når vi skal byde nye borgere velkommen til kommunen.

Med mig i Vejen byråd for Venstre får man en kreativ og nytænkende person med på holdet, men også en person, der ønsker at bevare og holde fast i det, der er godt.